Aha, du menar den displayen, då håller jag med dig
Rent allmänt är det mycket funderingar här på forumet kring vilka sensorer som har bra räckvidd och vilka andra som inte har.
Helt klart är att Oregons är bäst, utan konkurrens. Dom är nog å andra sidan också dyrast men samtidigt troligen också mest korrekta..
Personligen har jag inga problem med dom billiga av typ UPM/ESIC (med display i sensorn) så länge jag använder min egna hembyggda mottagare ihop med NetHomeServer programvaran.
Med duo'n som jag har (nollserie) så hade jag fram tills helt nyligen väldiga räckviddsproblem men eftersom jag bara använder den för programutvecklingen så spelar det mindre roll. Tills jag fick för mig att jag skulle titta på om jag kunde ansluta en annan, bättre antenn.
Tyvärr hade den en liten annorlunda kontakt och jag hade ingen övergång till BNC som passade. Så jag öppnade kapslingen, lödde bort befintliga antenn kontakten, lödde dit en sladdstump på 16 cm (kretskortsbanan till stiftet för antenn anslutningen är ca 0,5 cm).
Gissa om jag blev nöjd och överraskad! Vilken skillnad, signaler som jag aldrig sett tidigare fullkomligt rasar in.
Så det här med dåliga sensorer bör nog tas med en nypa salt, det kan mycket väl vara mottagningen som inte är optimal.
Nu rekommenderar jag er inte att byta antenn på samma sätt för då förstör ni troligen kapslingen och garanti m.m
mvh